«Урок – це дзеркало
загальної і педагогічної культури вчителя,
мірило його
інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції»
(В. О. Сухомлинський)
Урок у всьому його різноманітті і в усіх різновидах – незвичайно складне
педагогічне явище. Як отримати від кожної хвилини віддачу? Над чим питанням
постійно б’ється наукова і вчительська думка. Урок – багатогранний кристал, в
якому відбивається вся система навчання вчителів. Метою результативного уроку є
створення учнями разом з учителем певного освітнього продукту.
Основні
вимоги до уроку
Сформулюємо
основні вимоги до особистісно орієнтованого уроку:
•
пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу;
•
орієнтація та процес навчання;
•
орієнтація на особистісні досягнення учнів;
•
створення емоційно-актуального фону уроку;
•
чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку;
•
раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання;
•
використання активних методів навчання;
•
зв’язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем;
•
формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на
практиці;
•
заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом.
Загально-педагогічні
вимоги до уроку
1.
Пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу.
2.
Врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів.
3.
Орієнтація на процес навчання.
4.
орієнтація на особистісні досягнення учнів.
5.
Тривимірне навчання.
6.
Створення емоційно-актуального фону уроку.
7.
Педагогічний такт і культура мови.
8.
Пізнавальна самостійність учнів.
9.
Чітке визначення освітніх, виховних і розвиваючих завдань уроку.
10.
Безперервний поступ.
Дидактичні
вимоги до уроку
1.
Раціональне використання кожної хвилини уроку.
2.
Раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання.
3.
Використання активних методів навчання.
4.
Зв’язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем.
5.
Формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці.
6.
Індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація навчального процесу.
7.
Використання на рівні з предметами, що традиційно склалися, комплексних
дисциплін.
8.
Використання сценарних варіантів уроків, які забезпечуються різноманітними
носіями інформації.
9.
Заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом.
10.
Організоване закінчення уроку.
Психологічні вимоги
1.
Врахування психологічних особливостей кожного учня.
2.
Нормальний психічний стан і стійкий настрій вчителя і учнів.
3.
Розумна вимогливість і доброзичливість учителя до учнів.
4.
Педагогічна етика і психологічний такт.
Гігієнічні вимоги
1.
Температурний режим.
2.
Норми освітлення.
3.
Провітрювання.
4.
Відповідність нормативам шкільних меблів.
5.
Чергування видів навчальної роботи і різноманітність методів навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар