субота, 15 жовтня 2016 р.

Основні вимоги до уроку


«Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя,
мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції»
         (В. О. Сухомлинський)
      Урок у всьому його різноманітті і в усіх різновидах – незвичайно складне педагогічне явище. Як отримати від кожної хвилини віддачу? Над чим питанням постійно б’ється наукова і вчительська думка. Урок – багатогранний кристал, в якому відбивається вся система навчання вчителів. Метою результативного уроку є створення  учнями  разом з учителем  певного освітнього продукту.

Основні вимоги до уроку


 Сформулюємо основні вимоги до особистісно орієнтованого уроку:


 • пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу;


 • орієнтація та процес навчання;


 • орієнтація на особистісні досягнення учнів;


 • створення емоційно-актуального фону уроку;


 • чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку;


 • раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання;


 • використання активних методів навчання;


 • зв’язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем;


 • формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці;


 • заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом.


Загально-педагогічні вимоги до уроку


 1. Пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу.


 2. Врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів.


 3. Орієнтація на процес навчання.


 4. орієнтація на особистісні досягнення учнів.


 5. Тривимірне навчання.


 6. Створення емоційно-актуального фону уроку.


 7. Педагогічний такт і культура мови.


 8. Пізнавальна самостійність учнів.


 9. Чітке визначення освітніх, виховних і розвиваючих завдань уроку.


 10. Безперервний поступ.


Дидактичні вимоги до уроку


 1. Раціональне використання кожної хвилини уроку.


 2. Раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання.


 3. Використання активних методів навчання.


 4. Зв’язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем.


 5. Формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці.


 6. Індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація навчального процесу.


 7. Використання на рівні з предметами, що традиційно склалися, комплексних дисциплін.


 8. Використання сценарних варіантів уроків, які забезпечуються різноманітними носіями інформації.


 9. Заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом.


 10. Організоване закінчення уроку.


 Психологічні вимоги


 1. Врахування психологічних особливостей кожного учня.


 2. Нормальний психічний стан і стійкий настрій вчителя і учнів.


 3. Розумна вимогливість і доброзичливість учителя до учнів.


 4. Педагогічна етика і психологічний такт.


 Гігієнічні вимоги


 1. Температурний режим.


 2. Норми освітлення.


 3. Провітрювання.


 4. Відповідність нормативам шкільних меблів.


 5. Чергування видів навчальної роботи і різноманітність методів навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар